در این مقاله دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در پروژه‌های معدن مورد استفاده قرار میگیرند توضیح داده می‌شود.

دریل‌های معدن


دریل‌های معدن ابزاری اساسی برای هرگونه عملیات معدن است. استخراج زیرزمینی هنگامی انجام می‌شود که مواد معدنی یا سنگ‌ها در فاصله مستقیمی در زیر زمین قرار بگیرند و نیاز به سطح کشیده شدن دارند. تجهیزات تخصصی معدن زیرزمینی مانند حفاری، لودر و کامیون برای خاکبرداری از مواد اولیه استفاده می‌شود و با آسانسور برای پردازش‌های بعدی به سطح منتقل می‌شود.
برای قرار دادن مواد انفجاری، مته‌های معدنکاری لازم است تا مواد معدنی را از مواد سنگین رها کنند. با گذشت سال‌ها، تکنیک‌های معدن زیرزمینی به طور قابل توجهی بهبود یافته و ماشین آلات کنترل از راه دور به آرامی برای بهره وری بهتر حفاری معرفی شده‌اند. دریل‌های معدن همچنین به ایجاد سوراخ‌های نزولی در زیر زمین کمک می‌کنند. معدنچیانی که برای ایجاد نقاط ورودی و خروج از آنها باید از مته‌های معدن استفاده کنند. دریل‌های معدن اطمینان حاصل می‌کنند که سوراخ ها به اندازه کافی بزرگ هستند که کارگران از آن عبور کنند.

ابزار انفجار


ابزار انفجار یکی از عناصر اصلی صنعت معدن است. از این ابزارها برای شکستن مواد بزرگ از طریق استفاده از مواد منفجره برای جدا کردن کالای مورد نظر از مواد زاید استفاده می‌شود. برای به حداقل رساندن هزینه‌های حمل و نقل مواد، دکل‌های مته بدون سرنشین سوراخ‌های از پیش تعیین شده را روی صورت انفجار سوراخ می‌کنند. این تضمین می‌کند که یک بخش از اندازه خاص از مواد به دست می‌آید و بار اضافی آزاد شده را تا حد ممکن به حداقل می‌رساند.


پس از اتمام این فرآیند، سنگ‌های منفجر شده و مواد دیگر توسط بیل مکانیکی بازیابی می‌شوند. سپس مواد به یک سیستم انتقال مرکزی منتقل می‌شوند که در آنجا به سطح یا از طریق سیستم پرش و بالابر منتقل می‌شوند. ابزارهای انفجار نیز برای عملیات استخراج از گودال باز لازم است. عملیات موفقیت آمیز معدن به طرح‌های انفجار خوب متکی است زیرا مواد منفجره بیش از حد و عملکرد نادرست می‌تواند به آسیب ساختاری سنگ‌ها کمک کند و منجر به غارنوردی ناخواسته شود.

حرکات زمین


برای عملیات استخراج معادن بالاتر از سطح، جابجایی‌های زمین لازم است. از این نوع ماشین آلات برای انتقال خاک‌های سست از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود. معدنچیان زمین نقش مهمی در صنعت معدن بازی می‌کنند زیرا این دستگاه‌ها برای تسهیل پروژه‌های بزرگ معدن و زمین شناسی طراحی شده‌اند. در کنار مهارت‌های تخصصی اپراتور، فشار مواد، چاشنی خاک سست و از بین بردن مواد با استفاده از حرکات زمین انجام می‌شود.
معدنچیان در کنار هم با بولدوزرها کار می‌کنند. این تجهیزات سنگین برای انجام عملیات خاکی به شیوه ای کارآمد تلاش خواهد کرد. گذشته از حمل مقادیر زیادی زمین، از جابجایی‌های زمین نیز برای از بین بردن مواد زاید یا بار اضافی استفاده می‌شود. این امر به بیل مکانیکی‌ها اجازه می‌دهد مواد معدنی مورد علاقه را از مواد زائد جدا کنند. سپس بولدوزرها برای ایجاد فضای کاری با جابجایی بار اضافی و ایجاد فضای لازم برای بیل‌ها و کامیون‌های حمل و نقل استفاده می‌شوند.

تجهیزات خرد کردن


همانطور که از نام این دستگاه پیداست از تجهیزات خرد کن برای کاهش اندازه مواد بزرگ مانند سنگ  به قطعات قابل فروش استفاده می‌شود. تجهیزات خرد کردن در اشکال و اندازه‌های مختلفی قرار می‌گیرند تا در عین حال به حداکثر رساندن بهره وری و کاهش سرعت، طیف گسترده‌ای از نیازهای خرد کردن را در خود جای دهند. تجهیزات خرد کردن به طور خاص برای تجزیه مواد به قطعات قابل کنترل برای انتقال آسان تر طراحی شده است. این نوع تجهیزات با کاهش هزینه‌های مربوط به کار با مواد بزرگ، نقش مهمی در فرآیند انتقال مواد بازی می‌کنند.
صنایع معادن استفاده کنندگان اصلی تجهیزات خرد کردن هستند. مواد اولیه در زیر زمین به دست می‌آیند و سپس از طریق سیستم گسترده ای برای انتقال مواد عبور می‌کنند. مواد از معدن به سنگ شکن منتقل می‌شوند و سپس غربالگری می شوند تا مواد قابل استفاده را از مواد زائد جدا کنند. تجهیزات خرد کردن به طور همزمان با دیگر تجهیزات معدن کار می‌کند تا محصول نهایی را برای استفاده در ساخت و ساز در جاده‌سازی در زمستان، و سایر پروژه‌های مشابه به دست آورند.

تجهیزات غربالگری


تجهیزات غربالگری دستگاه‌هایی هستند که با فیلتر کردن مواد قابل استفاده از مواد زاید، برای مرتب سازی مواد اولیه طراحی شده اند. هنگامی که با یک سنگ شکن جفت شود، می‌توانید یک سیستم تمام مدار ایجاد کنید تا یک فرآیند دست زدن به مواد راحت تر انجام شود. این موثرترین راه حل برای جدا کردن مواد برای دستیابی به یک محصول نهایی است که در بازار قابل فروش است.
این نوع تجهیزات از لرزش‌ها به همراه صفحه نمایش جدا کننده مواد استفاده می‌کنند. مواد قابل استفاده در یک منطقه گیرنده جمع می‌شود و مواد غیر قابل استفاده در صفحه گرفتار می شوند. غربالگری خاک که باعث حذف زباله‌های بزرگ می‌شود روشی مقرون به صرفه برای به دست آوردن مواد قابل استفاده برای پروژه بعدی شما است. ضروری است که شما در مورد وسایلی مانند صفحه نمایش لرزش و فیدرهای لرزشی آگاه باشید.

تجهیزات تغذیه، انتقال و تجزیه و تحلیل


هنگامی که مواد برای خرد کردن آماده هستند، یک واحد انتقال به کنترل میزان مواد تغذیه شده در سنگ شکن کمک می‌کند. این امر با جلوگیری از آسیب رساندن سنگ شکن به دلیل قطعات بزرگ مواد که خرد می‌شود، باعث کاهش هزینه‌های تعمیر ناخواسته می‌شود. ترکیب فیدر با واحد انتقال دهنده به بهبود کارایی سنگ شکن برای دستیابی به محصول مورد نظر کمک می‌کند. تجهیزات تغذیه و انتقال به صورت هم زمان برای کنترل جریان مواد در سنگ شکن کار می‌کنند. بدون این دو تجهیزات، سنگ شکن شما با گذشت زمان آسیب قابل توجهی متحمل خواهد شد.
تجهیزات آنالیز مانند سیستم مقیاس نیز ابزاری مهم در صنعت معدن است. تنظیم بار مواد و نظارت بر بازده تولید. سیستم‌هایی در آنجا وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نمونه را بگیرید در حالی که مواد روی تسمه نقاله هستند تا از کیفیت کامل محصول اطمینان حاصل شود.